Actorion communicatie
  • HOME
  • WIE ZIJN WE
    • ONS BUREAU
    • ONZE WERKWIJZE
    • HISTORIE
    • ALLIANTIES
    • MVO
  • WAT DOEN WE
    • ACTIVE AGEING
    • VERDUURZAMING
    • STRATEGISCH ADVIES
    • DETACHERING & INTERIM
    • PROJECTMANAGEMENT
    • COMMUNICATIEMIDDELEN
    • TRAINING & COACHING
    • WERVING & SELECTIE
    • ONDERZOEK
    • EVENEMENTEN
    • RISICOCOMMUNICATIE
    • BELEID IN BEELD
  • VOOR WIE
    • ONZE KLANTEN
    • PORTFOLIO
  • NIEUWS
  • CONTACT
    • CONTACTGEGEVENS
    • CONTACTFORMULIER

QUICK SCANS SPORTACCOMODATIES GEMEENTE WIJCHEN

Green Liz, een initiatief van Actorion Communicatie, gaat in opdracht van de gemeente Wijchen bij 20 sportverenigingen een quick scan uitvoeren. Met deze quick scan krijgt een vereniging inzicht in de huidige kosten van energieverbruik en de besparingsmogelijkheden door het gebruik van led-verlichting, isolatiemaatregelen en zonnepanelen.

Namens de gemeente zijn alle sportverenigingen in Wijchen met een eigen accommodatie uitgenodigd voor de startbijeenkomst waar een toelichting wordt gegeven op het project. Naar aanleiding hiervan geven de sportverenigingen aan of ze in aanmerking willen komen voor de gratis scan.

Voor alle verenigingen die meedoen, maakt Green Liz een aparte verenigingsrapportage die duidelijk maakt hoe de accommodatie kan worden verduurzaamd, hoeveel dat gaat kosten en hoe snel de kosten worden terugverdiend. Desgewenst worden ook financieringsmodellen opgenomen in de rapportage. Daarnaast wordt er een ‘overall-rapportage’ voor de gemeente gemaakt, met een overzicht van de resultaten van alle accommodaties.

Voor sportverenigingen is deelname aan het project de ideale manier om de energielasten te omlaag te brengen. Voor de gemeente is het een belangrijke stap in het behalen van de ambities op het gebied van duurzaamheid.

Meer weten over verduurzamen via de methode van Green Liz?  >>> Green Liz 
Foto

ACTORION COMMUNICATIE ONDERSTEUNT BIJ REALISATIE BEWEEGTUIN 
VOOR HANZEHEERD DE BONGERD

Woonzorgcentrum Hanzeheerd De Bongerd heeft de ambitie om beweging voor iedereen toegankelijk te maken en een bijdrage te leveren aan de gezondheid en kwaliteit van leven van ouderen. Daartoe willen ze een beweegtuin realiseren op het eigen terrein. Een beweegtuin voorkomt dat de fysieke en mentale toestand van ouderen verslechtert als gevolg van onvoldoende beweging. De beweegtuin stimuleert bovendien ook de zelfredzaamheid, brengt mensen bij elkaar en versterkt de sociale cohesie.

In opdracht van Hanzeheerd De Bongerd is Actorion Communicatie verantwoordelijk voor de projectbegeleiding van en communicatie over de (realisatie van) de beweegtuin. Actorion adviseert en ondersteunt bij de subsidieaanvraag en is verantwoordelijk voor het samenbrengen lokale partners die de realisatie van de beweegtuin (financieel) ondersteunen of zorgdragen voor de beweegprogramma’s. En uiteraard neemt Actorion ook de organisatie voor de feestelijke opening voor haar rekening!

Het project zal in november van dit jaar gereed zijn. Dan staat er een modern beweegplein waar niet alleen de bewoners van Hanzeheerd De Bongerd gebruik van kunnen maken, maar ook zelfstandig wonende ouderen uit de gemeente, (gehandicapte) kinderen en mensen met een niet-aangeboren hersenletsel. De verwachting is dat meer dan 250 ouderen (incl. bewoners van de zorginstelling), honderden kinderen en tientallen mensen met een niet-aangeboren hersenafwijking regelmatig van de beweegtuin gebruik gaan maken.
Foto

ACTORION COMMUNICATIE ONDERSTEUNT DRIEGASTHUIZENGROEP

Adviseurs van Actorion Communicatie versterken sinds kort de afdeling communicatie bij DrieGasthuizenGroep. Door deze hulp kan DrieGasthuizenGroep de staf klein houden, maatwerk bieden en toch waar het nodig is veel communicatievragen beantwoorden.

DrieGasthuizenGroep biedt al generaties lang senioren in Arnhem-Noord en omgeving een verzorgde oude dag. Met een volledig pakket aan wonen en zorg in zes gastvrije woonzorgcentra en zes zorgvriendelijke appartemententen worden mensen gestimuleerd om optimaal en met zoveel mogelijk eigen regie aan de samenleving te blijven deelnemen. Naast een pakket aan extra diensten die worden aangeboden onder de naam Extra Services, kunnen mensen een beroep doen op Thuiszorg Groot Gelre als het gaat om hulp bij verzorging en verpleging.

Actorion Communicatie gaat zich bezig houden met meer praktische zaken als het maken van folders, advertenties, persberichten, nieuwsbrieven, flyers en het organiseren van evenementen, maar ook met meer strategische zaken als onderzoek, imago en identiteit, huisstijl, crisiscommunicatie, media- en persbeleid, marketing en communicatieplannen- en adviezen.

SPORT EN ZAKEN SLAAN HANDEN INEEN IN DE MAASPOORT

Twee zakelijke evenementen en een topsportevenement. Op zaterdag 21 februari werden in de Maaspoort in 's-Hertogenbosch de informatiemarkten 'Comfortabel en duurzaam wonen' en 'Verduurzamen loont' gecombineerd met de landelijke badmintonfinale van de Carlton Eredivisie. In een steeds vollere en sfeervollere Maaspoort benutten bedrijven, verenigingen, overheden en consumenten de dag om kennis te maken en met elkaar in gesprek te raken. Actorion Communicatie zorgde voor de organisatie van de markten.


De dag begon om 10.00 uur. Meer dan twintig partijen maakten van de informatiemarkt ‘Comfortabel en duurzaam wonen’ een bijzonder etalage van producten op het gebied van levensloopbestendig wonen, comfortabel wonen, duurzaamheid en e-mobilty. Op de informatiemarkt 'Verduurzamen loont' lieten Green Liz, Texel4Trading, Greenem en Sportservice Noord-Brabant de bezoekers zien hoe zij sportverenigingen kunnen helpen bij het verduurzamen van hun accommodatie. Ondertussen kon de jeugd buiten een balletje trappen tegen de interactieve voetbalmuur van Yalp.

Twee geanimeerde workshoprondes
Een prominente rol in het programma was weggelegd voor twee workshops onder leiding van Hein Vergeer. In de workshop ‘Sport en duurzaamheid’ discussieerde het expertpanel bestaande uit Peter Smit (Green Liz), Corniel Groenen (gemeente 's-Hertogenbosch), Rob Brugts (hockeyvereniging Den Bosch) en Paul Masselink (provincie Noord-Brabant) met de deelnemers over de haalbaarheid van groene energiemaatregelen als zonnepanelen voor sportverenigingen.

In de aansluitende workshop verzorgd door Active Ageing Nederland (een initiatief van Actorion Communicatie), deden Peter Smit van Active Agening Nederland en Hein Vergeer van Welkom Life deden hun plannen voor de komende maanden uit de doeken. En die zijn niet mals. Naast het bestaande business-to-business-platform van Active Ageing zal een nieuw business-to-consumer-platform gelanceerd worden onder de titel Welkom Life. “Met de gecombineerde achterban van de partners van Active Ageing heeft Welkom Life nu al een bereik van 600.000 tot 800.000 senioren”, aldus Smit. 
Foto

MAAR LIEFST 650 INSCHRIJVINGEN VOOR COLECTIEVE INKOOPACTIE ZONNEPANELEN
 
Na een zeer succesvolle promotie van de campagne Zonnig Zeker gaat het geselecteerde bedrijf BonGo Solar uit Apeldoorn de 650 mensen benaderen die zich hadden aangemeld voor de collectieve inkoopactie zonnepanelen in de gemeente Bunschoten. Het bedrijf maakt afspraken voor dakinspecties en bieden vervolgens een maatofferte aan. Als de woningeigenaar akkoord is, wordt het eigenlijke montagewerk uitgevoerd door een lokale of regionale installateur. New Solar gaat de niet-particuliere inschrijvers bedienen. Zowel BonGo als New Solar is een gerenommeerd bedrijf dat reeds vele jaren actief is op de markt van zonnepanelen en verduurzaming.

Op maandag 10 november startte de campagne ‘Zonnig Zeker Bunschoten’. De organisatoren, waaronder de gemeente Bunschoten, willen woningeigenaren, scholen, kerken, sportclubs en andere organisaties stimuleren om zonnepanelen aan te schaffen. Met het zelf duurzaam produceren van groene stroom verlaagt men de energiekosten flink. Dat is goed voor de portemonnee en het milieu, doordat er minder uitstoot is van het broeikasgas CO2 .

Grotere installaties
Het bedrijf New Solar uit Woudenberg is geselecteerd als leverancier van zonnepanelen voor grotere installaties voor de niet-particuliere markt. Bijvoorbeeld voor scholen, kerken of Verenigingen van Woningeigenaren. Ook zij zullen vanaf deze week alle geregistreerde instellingen en bedrijven gaan benaderen.
Foto

TOPSPORT EN TOPTHEMA'S ONTMOETEN ELKAAR IN MAASPOORT DEN BOSCH

Informatiemarkten tijdens landskampioenschap Carlton Eredivisie Badminton
De beste badmintonteams van Nederland strijden op zaterdag 21 februari aanstaande in de Maaspoort in Den Bosch om de nationale titel. Op dezelfde dag en op dezelfde locatie kunnen belangstellenden alles te weten komen over twee actuele thema’s: langer zelfstandig wonen en het verduurzamen van accommodaties.

De organisatie van de finale van de Carlton Eredivisie Badminton is in handen van Badminton Club ’s-Hertogenbosch (BCH). Bij invulling van de finaledag werkt de vereniging nauw samen met de Bossche Badminton Federatie (BBF), Badminton Nederland en de Maaspoort. Het is een primeur dat de nationale titelstrijd wordt gekoppeld aan twee thema-evenementen. De invulling van de zogeheten side events wordt verzorgd door Actorion Communicatie.    

>>> lees verder
Foto

GROTE BELANGSTELLING VOOR INKOOPCAMPAGNE ZONNEPANELEN

Actorion Communicatie partner in Zonnig Zeker Bunschoten
Actorion Communicatie organiseert samen met de duurzame vergelijkingsite Greenem in opdracht van de gemeente Bunschoten een collectieve inkoopcampagne zonnepanelen voor woningeigenaren en organisaties. Actorion neemt in het traject, Zonnig Zeker Bunschoten genaamd, de gehele marketingcommunicatie voor haar rekening en Greenem de cliëntregistratie en selectie van de beste panelenleverancier. Na ongeveer vijf weken campagne voeren is de belangstelling, met tot nu toe zo’n 420 geregistreerde personen, goed te noemen. We verwachten voor eind van het jaar de mijlpaal van 500 aanmeldingen te bereiken.

Op de website www.zonnigzeker.nl/bunschoten is alle informatie te vinden. De inschrijving duurt tot 1 januari 2015. Daarna worden koopovereenkomsten getekend en in de maanden maart/april worden de panelen geleverd.
Foto
Foto

ACTORION TRAINT PERSONEEL ESLOO COLLEGE

Actorion Communicatie gaat in februari 2015 een aantal directieleden en medewerkers van het Esloo College in Den Haag trainen in de omgang met media. Scholen zien steeds meer de noodzaak om zich te prepareren voor het geval er een crisis of calamiteit is geweest en journalisten plotseling op de stoep staan. Crisiscommunicatie is een vak. Maar wel een dat geleerd kan worden. Actorion heeft de expertise en ervaring in huis om dat te kunnen doen. 
Foto

Actorion Communicatie is op 1 januari 2001 ontstaan na een fusie tussen de communicatiebureaus Smit Communicatie (Arnhem) en Nijhof & Partners (Apeldoorn). Eigenaar en directeur is Peter Smit.
Sinds 2004 maakt Actorion deel uit van een Europees netwerk van communicatiebureaus. Op initiatief van het Duitse bureau Media Consulta werken we onder meer aan publiekscampagnes van de Europese Unie.
Telefoon
026-443 82 87
E-mail
​
adviseurs@actorion.nl
© 2019   
Actorion communicatie
ontwerp en realisatie:
Ontwerpbureau NEO, Velp